OPINIONE

MUHKEM DHE MUTESHABIH

Shkruan:
Taxhudin Hamidi

Studimi i Kuranit ka me qindra studime dhe disciplina nga shkaku për të kuptuar drejtë këta disciplina shkencore.

Në Kuran ekzostojnë ajete- versete fisnike ku i Madhërishmi i ka veçuar me këta dy terma të cilat vin nga vet Kurani.

Këta janë Muhkem dhe Muteshabih.

Pra ajete të qarta dhe ajete që nuk janë krejtësisht të qarta.

Përkufizimi i Muhkem dhe Muteshabih mund të lexohet nga ajeti 7 i Sures Ali Imran dhe Duretu Hud: 1.

Bazuar në përkufizimet gjuhësore të muhkem- i qartë dhe muteshabih – i paqartë është e qartë se në mes tyre nuk ka kundërshtime.

Pra nisur mga ky konstatim i tërë Kurani është muhkem që do të thotë i detajuar dhe i përsosur.

Pikpamjet e studimit rreth muhkem dhe muteshabih.

Nga Suretu Hud : 1 nje hrup marrin mendimin se Kurani është muhkem – i qartë.

Një grup tjetër duke marrë Suret Zumer :22 janë të mendimit se i tërë Kurani është muteshabih- më pak i qartë.

Ky mendim ka për qëllim se të gjithë ajetet janë të ngjashme në mes veti si në dispozita ashtu edhe në mrekulli, shprehje, metafor, stilistik etj.

Grupi i tretë shfaq thënien dhe mendimin se gjysma e Kuranit është muhkem dhe gjysma tjetër muteshabih.

Kjo tezë argumentohet me Suren Ali Imran :7.

Muhkem, argumenti i sē cilës është i qartë ndërsa muteshabih është sekret.

Muteshabih e di vetëm Allahu Fuqiplotë siç është Kijameti dhe gajbijatet – të padukshmet( ndëshkimet e chehenemit, begatitë e xhenetit ).

Tē cilat nuk mundet të portretizohen.

Pra gjëra që nuk i ka parë syri, nuk i ka ndëgjuar veshi, gjuha nuk mund të i përshkruaj as mendja e njetiut nuk mund të i parafytyrojë.

Muhkem mund të njihet vetvetiu apo me anë të te’vilit – koment.

Muhkem ka vetëm një koment , ndërsa muteshabih ka më tepër komente.

Muhkem është i pavarur ndërsa muteshabih është varur nga të tjerët.

Muhhkemet ajete e qarta janë obligimet , premtimet ( al vadu vel veijd) ndërsa muteshabih janë ajetet ( kisas) tregime, shembuj , etj.

Të kujtojmë fjalën e imamëve klasik!
(A.N. S.Sh.K.f.261.Shkup-2022)

Është vërtetuar se imam Malik është pyetur për al istivan, ai ka tha: ” Istivaja është e njohur , si është e panjohur, besimi në të është detyrë, pyetje në lidhje me të është herezi”.

Muteshabih është e pamundur për njerzimin njohja e ditës së Kijametit.

Suretul al Enam : 50 dëshmojnë aftësitë e kufizuara të njeriut.

Studimet e shkencës së Kuranit pohojnë se dijetarët përmes ixhtihadit mund të kuptojnë drejtë librin e Zotit.

Në muhkem dhe muteshabih ( i qarte dhe më pak i qartë) bëjnë dallimin në mes atij që di dhe atij që nuk di.

Sikur Kurani të ishte i tëri muhkem- i qartë, atëherë të gjithë njerëzit do të ishin të barabartë ne njohje dhe nuk mundej të dallonim të diturin- arsimuarin nga i padituri- paarsimuari.

Ndryshe sikue Kurani të ishte muhkem – i qartë, atëherë do të ekzistonte vetëm një shkollë- mez’heb, dhe ai i cili do të kundërshtonte këte mez’heb do të ishte i papranuar.

Pra egzistimi i muhkem dhe muteshabih hap rrugën e studimit dhe hulumtimit dhe përfitimi i njerëzve nga ata.

Por nga ana tjetër i tërë Kurani nuk mundet të jetë muteshamih – i paqartë sepse do të ishte vështirë dhe e pamundur juristët dhe dijetarët të nxjerin dispozita gjë e cila do të stoponte ixhtihadin e dijetarëve.

Pra kuptuam se Kurani është muhkem pra është perfekt dhe i përsosur dhe gjithashtu është muteshabih që nënkupton se vërtetohet reciprokisht nga njëri tjetri.

Nga aspekti terminologjik, qëllimi i muhkem është që Kurani është i qartë dhe njihen lehtë obligimet dhe urdhërat e tij.

Kurse muteshabih nënkupton qëllimi i të cilit nuk është i qartë.

Nëse merret Sure al Bekare, ajeti : 189 urtësia e ajetit muteshabih na detyron të njohim traditën arabe në kohën e injorancës, përndryshe nuk
mundemi të njohim domethënien e ajetit.

Ekziston një parim në te’vil se :
” Zoti nuknu flet robëve në atë çka ata nuk e kuptojnë”.

(xhxhxh!)

Related posts

Ali Ahmeti, me Bujarin “vret dy zogj me një plumb”!

Gjyla Halili

Uniteti qytetar “Banjskat” i bën lehtë të përballueshme

Gjyla Halili

KUR KRITERET JASHTËLETRARE PËRDOREN PËR TË DËMTUAR LETËRSINË DHE KULTURËN!

Gjyla Halili