Shkruan:
Taxhudin Hamidi
Pyetjet janë perspektiva e çdo populli.
Një popull pa pyetsorë në fushat e ndryshme ai konsiderohet populli i helmuar nga antagonizmat e pa pëtballuara të historisë.
Nuk është fajtor gjuha, por ai që e përdorë në formën diletante dhe të katandisur.
Faji nuk është i gjuhës por i atyre që heshtin dhe nuk parashtrojnë pyetje dhe nuk presin përgjigje por ikin duke mësuar gjuhët e evropës.
Gjuha dhe pyetsori i saj është arma e rinisë sonë.
Ti mund të burgosish një njeri apo një popull por nuk do të mundish të burgosish fjalën e lirë.
Pyetja është fjala e lirë pa të cilën nuk mundet të parafytyrojmë perspektivën mbi drejtësinë dhe lirinë e popullit tonë shqipëtarë.
Gjuha është zëri është këmbëns është ezani i popullit që dëshiron përpatimin dhe lirinë.
Është krim të kujtosh ditët e Manastirit nëse nuk ke trasuar rrugën mbi të cilën do të ec gjuha yte shqipe në akademinë suplente dhe të cunguar.
Për ta kujtuat jubileun e 22 Nëntorit kërkohet rezultate dhe jo përkuntime arkaike me frymë palengjetike që e dëshirojnë etnitë e vogla mbrenda komunitetit të gjerë shqiptarë.
Dikush duhet ta thotë të vërtetën e jo të argalisej me përvjetorin e germave të vilat u shënuan me shumë peripeti dhe minxira nga damari i popullit shqipëtarë.
Popull i cili nuk ka pyetje për përcaktimin e tij politik dhe shoqëror ai nuk është në rrugë të duhur.
Pyetja paraqet perspektivë e një të arrdhme të pritur.
Një popull i cili nuk parashtron pyetje ai defakto nuk tenton të dal nga problemet e tij politike dhe ekonomike.
Pyetja është boshti i rezistencës të çdo krize që ngadalson futurizmi e popullit tonë shqiptarë.
Pyetja është metoda e cila fillimisht kërkon përgjigje.
Përgjigja nuk është valide dhe legjitime në mungesë të pyetjes.
Pyetja e ngritë popullin lartë dhe ia mundëson të shikojë veprimet e botës pra e bën populli më vizionar.
Pra një popull i cili shikon pad 7 kodrave ai nuk e njehë degradimin dhe nuk pranon gjendjen konspirative dhe paternaliste.
Pyetja e thërret popullin të ngjitet lartë përmes përgjigjeve të gjuhës elokuente të dijetarëve, teologëve dhe filozofëve.
Pra pyetjet nuk lejojnë një popull të jetojë në iluzione dhe utopi.
Nevoitet të krijojmë një kulturë shkencore e cila do të mundësojë të jetojmë me marametrat e pyetjeve drejtuar fatit dhe zgjidhjes akute.
Dukuria e pyetjeve shpalos fenomeni ezotetik dhe të fshehur.
Gjuha e cila nuk ka arritur të mgritë mentalitetin e pyetjeve dhe përgjigjeve ajo gjuhë akoma nuk posedon rolin edukativ dhe shkencorë pa marrë parasyshë projektet e saja universitare.
Gjuha e errët , gjuha ezoterike e cila nuk shpalos dhe detekton anomalitë e një populli në kohën dhe historinë më të shkurtër gjithsesi ajo gjuhë shumë shpejtë do të përjetojë fatin e gjuhëve të zhdukura apo të pa përdorura në sferën ndërkombëtare.
Gjuha si një element … nuk matet se sa e don ti si një folës i saj , por sa ti ke kontribuar me atë gjuhë që ta duan të tjerët pra të huajit.
Pra si gjuha e drejtësisë- law , gjuha e mercedesit, gjuha e plastikës , gjuha e betrolit, gjuha e Natos, gjuha e paqes dhe lumturisë njerzore etj. etj.
Gjuha bashkëkohore është ajo gjuhë e cila nuk lejonë që një popull të ndërtojë histori prozhmues dhe militare, kërcënuese.
Pyetjet përmes një gjuhe moderne arrinë të ndërtojnë gjenerata që nuk do të shikojnë vetë nga historia e analeve dhe palentologjisë.
Gjuha e përparuar moderne padyshim se na mundëson të dalim nga konfliktet dhe ideologjitë të palingjenezës mitogjike.
E cila nuk i oftonë gjeneratave të reja përveç arsimimit inferior dhe prožmues me masa dhe diagnoza të pashëruara për ikje dhe defetizëm.
Gjuha e nuk luftonë shenjtërinë e rrejshme dhe të gabuar ajo gjuhë ka vrarë dhe vivisekcuar pyetjen dhe përgjigjen për ardhmërinë e ndritur dhe praktike tē gjeneratave tona.
Është një dukuri negative ku ideologjia palingeneze po përfiton nga defekte historike.
Hidtoria e dështuar nuk mund të quhet edhe përallë , aforizma ele re më nga ajo histori të ndërtosh sitem arsimor dhe shkencorë.
Do të ndëgjojmë se si njerzit janë në gjendje të flijojnë vetën për ideologji të caktuara.
Si është e mundur kjo?!
Pse nuk nuk themi se jemi në gjendje të jetojmë me të gjithë potencialin tonë për të mgritur akademinë arsimore të gjuhës e cila do të trasojë rrugën e pyetjeve dhe përgjigjeve që afirmojnë gjendjen tonë të plogështuar.
Teoria e një khalifi islam pohon se,një popull i cili nuk patashtron pyetjet kritike dhe nuk ankohet për gjendjen etij ai popull është në gjendje kolapsi.
Pra çdo gjë që shenjtërohet konsidetohet fe.
Qoftë shenjtëria të paraqitet nga banorët e tokës ose nga qielli.
Nëse një shekull jetojmë në zhurmë politike ky është një sinjal i mjaftueshëm se duhet të shmangim ideologjinë mitologjike dhe palingjeneze.
Pra pyetja tregon për një ligj pozitiv dhe për një kushtetutë e cila në preambulën e saj ka paqen, barazinë dhe drejtësinë!
(xhxhxh!)