Shkruan:
Taxhudin Hamidi
A kemi treguar cilat janë revistat të cilat tregojnë prioritet ekonomike.
A kemi treguar cilat janë detyrat të cilat ngritin energjinë e puntorit.
Ku janë inovacio et në katedrat studimore.
Dhe sa posedojnë programet studimor projekte të cilat mbrojnë të drejtat e puntorit .
Ndërkaq pasi babilonija njohet me një civilizim civil këtë tekst për 1 majin do ta fillojmë me poezinë nga mezopotamija.
Poezia më e keqe dhe më e mirë për të ilustruar apo përshkruajtur të drejtat e puntorit në treg(un)… .
Në Bagdat një poet shkruajti:
” Pashë me sytë e mi, ujkun i cili milte milingonën”!?
Një i pasur doli në tregun e qytetit.
I pasuri u afrua para një shitëse e cila shiste peshkë.
Dhe
pa durim i pasuri pyeti?
Sa kushton një peshk.
Shitësja iu përgjigjë, se një peshk, kushton 5 dirhem.
I pasuri, reagoi duke kërkuar që një peshk t’i shitet 1 dirhe.
Shitësja tha jo një peshk kushton 5 dirhem.
I pasuri iu drejtua shitëses:
Mi jepë10 copë peshkë.
Shitësja i dha të pasurit 10 copë peshkë.
I pasuri nxori 10 dirhem ia dha shitëses dhe u largua.
Nuk ishte ky haku i drejtë i vlerës së pagesës.
Gruaja kërkoi nga i pasuri të paguaj për 10 copë peshk 50 dirhem.
Duke iu drejtuar të pasurit me fjalë , se nuk mundem t’i shesë me çmimin që ju kërkoni!
Unë jam vetëm një shitëse.
Prona nuk është e imja dhe çmimin nuk e caktojë unë.
Prandaj kërkojë të paguani çmimin e përcakruar për produktin e blerë.
I pasuri morri produktet dhe shkoi!
Shitësja…filloi të ndjek të pasurin duke kërkuar të paguaj vlerën e çmimit të peshkut.
Dhe jo të paguaj ai me çmimin e volitshëm sipas dëshirës së tij.
Kur vërrejti këtë skenë në treg një shair – poet shkruajti poezinë.
“Pash me sytë e mi ujkun incili milte milingonën”.
Sot për fat të keq puntori i tregut ballafaqohet me shumë vështirsi.
Ai ka hallin e mbjelljes së produktit , kultivimin , paketimin dhe tranportimin – distibuimi e rendimenteve.
Sot shkenca po dështon si në ekonomi , shëndetësi dhe arsim.
Në nivelin botrorë shkenca ka ulur kualitetin dhe cilsinë e produkteve ushqimore.
Gjithashtu shkenca ka ulur nivelin në shëndetësi.
Për vetëm 10 vite janë rritur sëmundjet kronike nga 170 milion në 580 milion.
Shkenca ka dështuar në uljen e prevalencës me sëmundjet kronike në nivelin botërorë.
Kjo ulje e cilsisë dhe kualitetit askujt nuk i intereson në zgjidhjen e këtij problemi.
Ttegu larg Zotit dhe rregullave fetare dhe juridike po vret brezin e ri !
Pra festa e 1 Majit, kërkon shëndetin e puntorit dhe të drejtat e tij në punë.
Të drejtat e një puntori kërkojnë garanca ligjore dhe organizata të fuqishme sindikale.
Sot po punohet me vullnet po pa dëshirë.
Si puna e gangrenës.
Kur një person është sëmuar nga gangrena.
Shkon në spital.
Dhe mjeku i thotë nuk ka çare tjetër ose smputim ose vdekje.
Por nuk kemi sharë dhe thik.
Duhet të blesh sharën dhe thikën për të shpëtuar veten ose të afërmin.
Njeriu me vullnetin e tij blenë sharën për amputimin e këmbës por jo edhe me dëshirën e tij.
Kështu është situata e një të riut tek ne sot.
Ai shkollohet duke e ditur se duhet të “amputohet” pas diplomimit nga familja dhe vendlindja.
Sepse shteti dëshiron të mbush kasën shtetrore nga qumshti i milingonës siç thotë poeti në Bagdad.
Bartës i buxhetit nuk mundet të jetë puntori do të thotë në revistën Ekonomi Rufi Osmani.
Bartës i Buxhetit shtetrorë janë biznismenët.
Bisnismenët mbushin Buxhetin me 87% në shtetet e zhvilluara.
Në shtetet e zhvilluara puntorët dhe mikro biznesi janë vetëm 7% bartës të buxhetit shtetror.
Në vendet e tranzicionit bartës të buxhetit janë njerëzit dhe bizneset e vogla të cilat mezi arrijnë të paguajnë kontributet e tyre.
Ndërsa makro biznesi në vendet e tranzicionit është bartës i Buxhetit shtetrorë me 3-7% .
Ata jane finansier dhe donatorë.
Pra finasier dhe donatotë të … si dhe ndarës të vauçereve munjore për të ikur taksave doganore dhe për të fshehur tatimin para shtetit.
Gjë e cila vështirson ekonominë e vendit dhe shkaktonë largimin dhe braktisjen e vendlindjes.
Ata nuk duhet të shpërndajnë Vauçere dhe Donacione.
Por le të hapin vende pune dinjitoze për rininë shqiptare dhe qytetarët e tjerë.
Ndarja e donacioneve dhe vauçere për familjet e varfura është një mëkat dhe thellim i varfërisë në vendin tonë.
Le të japin borxhe dhe kredi dhe jo vauçere mujore për të frekuentuar vetshërbimet e tyre.
Mez’hebi Ebu Hanifes që nga shelulli IX ka lëshuar kredi për bujk dhe blegtorë.
Ata përmes donacioneve dhe vauçereve dëbojnë rininë tonë shqiptare nga vendlindja.
A kemi treguar se cilat janë detyrat e arrdhmërisë.
Cilat janë revistat ekonomike dhe të zhvillimit për arrdhmërinë e brezit të ri.
Cila janë studimet e arrdhmërisë.
A janë shpërndarë raporte dhe vendime se cilat janë detyrat e të arrdhmes së studentëve tanë në Tetovë, Shkup etj.
Nuk lejohet sot nga katedrat e Universiteteve të organ