AKTUALE

FILOZOFI NË ROLIN E TEOLOGUT  DHE TEOLOGU NË ROLIN E FILOZOFIT VULGARNIZIM I SHTETIT

Shkruan:
Taxhudin Hamidi

Padyshim se kërkohet një disciplinë e gjerë e punës dhe hulumtimit drejtë mbrojtjes së teologjisë nga gabimet dhe kundërshtimet e teilogëve në rolin e filozofëve.

Dhe nga ana tjetër gjithashtu mbrojtja e teogjisë nga gabimet dhe kundërshtimet e filozofëve në rolin e teologëv apo islamistikëve.

Të cilat nxjerin nga feja vetëm aspektin e dëshiruar që e kultivojnë dhe e përputhin me eksperimente të thjesht apo ad-hok të pa vërtetuara historikisht dhe shkencërisht.

Kritika e Ibn Haldunit edhe në kohën elektronike sfidon shume programe universitare.

Ibn Haldun me tezën e tij paraqitet jo si mbrojtës i teologut apo filozofir por si mbrojtës i religjionit.

Kritika e Ibn Haldunit “hynor” të shkencave politike përmban një paradoks serioz:

Ai mbron religjionin kundër gabimeve të teologjisë dhe mbron filozofinë kundër gabimeve të filozofisë.

Mbrojtja e tij që ia bën religjionit themelohet nga vendosja e shpalljes dhe ligjit hynor si një burim përfundimtarë të besimit.

Ibn Haldun drejton kritikën e tij kundër filozofëve jo si filozof por, kundër filozofëve në rolin e tyre si teolog.

Teoria e mendimit të Ibn Haldunit në natyrën e njeriut dhe shoqëria rezultonë diturinë praktike të cilat dëshirojnë bashkësinë fetare islame dhe përçarja të cilat rrjedhin nga filozofija e vulgarizuar.

Muslimanët me shekuj kanë jetuar si antarë të bashkësisë fetare nën ombrellën e ligjit hynor.

Përderisa nuk haruan format e tjera të jetës shoqërore.

Në fakt se feja dhe ligji nuk mundet të ekzistojnë nëse nuk janë fortë të themeluar mbi bazën e solidaritetit
( revolucionit) shoqërorë.
(HIF-II, fq.75.)

Ilustrim nga veprat filozofike klasike të cilët argumentojnë mendimin dhe njohjen ” ligjika”.

Kjo njohje teologjike vazhdimisht është fokusuar në psrimet themelore të shtetit.

Shteti i drejtë dhe i ndërtuar në baza të shëndosha arsimore dhe morale ai mbron individin dhe shoqërinë si tërësi.

Të vjetërit të cilët kanë dashur të shpjegojnë virtitet e mbrojtura të mretërive në tërësi.
Pra edhe pse kanë qenë në numër më të vogës se sot, ata përsëri janë angazhuar në fiset, principatat dhe mbretëritë e tyre.

E gjith kjo duke kupruar se kuptimi i shoqërisë mbrenda një shteti të organizuar frymos ndjenjën njerzore dhe religjioze.

Ata filimisht kane rregulluar shtetin e tyre.

Nga dëshira për të rregulluar të mirat në shtetin e tyre ata fillimisht kanë rregulluar familjet e tyre.

Dëshira për të rregulluat familjet e tyre ata fillimisht kanë kultivuar personitetine tij.

Pra entuziazmi për të kultivuar personalitetin ata kanë pastruar zemrat e tyre.

Dëshira për të pastruar zemrat e tyre ata kanë kuptuar se duhet të jenë të sinqert me mendimet e tyre.

Dëshira për të qenë të sinqert në mendimet e tyre ata kanë zgjeruar njohjet (shkolla) e tyre.

Pra atëherë kur gjërat hulumtohen njohja bëhet komplet.

Kur mendimet bëhen të sinqerta zemrat e tyre pastrohen.

Kur zemrat pastrohen personaliteti i tyre kultivohet.

Pra kur personaliteti kultivohet familjet e tyre rregullohen.

E tani kur familjet e tyre rregullohen shtetet e tyre bëhen të udhëhequra si duhet.

Kur shtetet e tyre udhëheqen mirë atëherë e gjithë shoqëria është e mirë dhe e lumtur.

(xhxhxh!)

Related posts

Nuk ndalet Kryeshefi Shefik Bajrami: Policia e Tetovës vazhdon aktivitetet për trajtimin e tregtisë ilegale me narkotikë

Gjyla Halili

Konferencë për përfitimet nga digjitalizimi i funksionimit doganor

admin

Ndryshimi i motit ka mbushur ambulacat në Maqedoni

admin