Një avion që udhëtonte midis Milanos dhe Atlantës, SHBA, përjetoi turbulenca të forta teksa iu afrua Aeroportit Ndërkombëtar Hartsfield-Jackson dhe 11 persona u dërguan me urgjencë në spital pas uljes.
Airbus A350 u ul pa probleme pak para orës 19:00, por turbulencat, të hasura rreth 40 milje në veri-lindje të aeroportit, patën pasoja.
Sipas linjës ajrore, avioni mbante 151 pasagjerë dhe 14 anëtarë të ekuipazhit, por ende nuk është e qartë se sa prej tyre janë plagosur apo sa të rënda janë plagët e tyre.
Mbrëmja e djeshme ishte më e fundit, për sa i përket aksidenteve të shkaktuara nga turbulencat. Një person vdiq në mars kur një aeroplan Bombardier CL30 që udhëtonte nga Aeroporti Dillant-Hopkins në New Hampshire, për në Aeroportin Ekzekutiv Leesburg në Virxhinia, hasi turbulenca të forta. Ai u detyrua të devijonte për në Aeroportin Ndërkombëtar Bradley në Windsor Locks, Connecticut.
Gjithashtu disa njerëz përfunduan në spital nga një tjetër aksident në mars, pasi një fluturim i Lufthansa nga Austin në Frankfurt, Gjermani u përball me turbulenca dhe u detyrua të bënte një ulje emergjente në Aeroportin Ndërkombëtar Dulles në Virxhinia.
Të nesërmen, pas këtij incidenti edhe 20 pasagjerë dhe anëtarë të ekuipazhit të fluturimit Condor nga Frankfurt në Mauritius u plagosën nga turbulencat.
Sipas një analize, e cila u botua në Geophysical Research Letters në qershor, turbulencat në ajër të pastër (CAT) u bënë gjithnjë e më të përhapura në një pjesë të caktuara të botës midis viteve 1979 dhe 2020, sipas CNBC.
Turbulenca në një kohë të qetë shkakton një sfidë specifike për pilotët sepse është e vështirë të identifikohet para kohe dhe mund të shfaqet papritur.
Organizata Botërore Meteorologjike thotë se CAT “shpesh edhe pse jo domosdoshmërisht gjithmonë, ndodh në mungesë të reve, duke e bërë të vështirë zbulimin fizik”.
Në një njoftim që shoqëron publikimin e raportit, Universiteti i Reading ka paraqitur disa nga gjetjet kryesore të studiuesve.
“Në një pikë tipike mbi Atlantikun e Veriut – një nga rrugët më të ngarkuara të fluturimit në botë – kohëzgjatja totale vjetore e turbulencave të rënda u rrit me 55% nga 17.7 orë në 1979 në 27.4 orë në 2020″, tha ai.
Përveç kësaj, turbulenca mesatare shkoi nga 70.0 në 96.1 orë, ndërsa turbulenca e lehtë arriti në 546.8 orë, nga 466.5.
Universiteti deklaroi se ajri më i ngrohtë nga emetimet e dyoksidit të karbonit “po shton erën në udhëtimet ajrore, duke forcuar turbulencën e ajrit të pastër në Atlantikun e Veriut dhe në të gjithë globin”.
Autorët thonë se hulumtimi i tyre “përfaqëson dëshminë më të mirë ende se CAT është rritur gjatë katër dekadave të fundit, në përputhje me efektet e pritshme të ndryshimit të klimës”.
Paul Williams, profesor i shkencës atmosferike në Universitetin e Reading dhe bashkëautor i studimit, foli për CNBC dhe dha një kontekst për gjetjet.
″[Kjo] nuk do të thotë domosdoshmërisht se aeroplanët po hasin turbulenca, turbulenca të pastra ajri, 55% më shpesh sepse, sigurisht, avionët përpiqen ta shmangin atë dhe ata janë bërë shumë të mirë në shmangien e saj”, tha ai.
Sidoqoftë, ka “më shumë turbulenca në atmosferë, ndalesa e plotë”.
“Unë mendoj se … është e vështirë të besohet se mund të ketë 55% më shumë turbulenca në atmosferë dhe që aeroplanët të mos e hasin më atë,” tha Williams.
Si ta menaxhoni atë
Çfarë mund të bëhet atëherë për të zbutur ose menaxhuar turbulencat në ajër të pastër? Ndër të tjera, Ëilliams theksoi rëndësinë e përmirësimit të parashikimit.
“Ne kemi nevojë për më shumë kërkime për të kuptuar saktësisht se çfarë gjeneron turbulencat dhe si ta llogarisim atë”, tha ai. “Unë mendoj se ne duhet të investojmë në kërkime më të mira të parashikimit të turbulencave.”
Kur bëhet fjalë për teknologjinë, ka vend për zhvillime të rëndësishme në vitet në vijim,
“Megjithëse radari në kuvertën e fluturimit nuk mund të shohë turbulencë të pastër ajri, ekziston një teknologji e lidhur e quajtur LIDAR që tregon shtrirjen e dritës”, tha Williams.
LIDAR, shpjegoi Williams, funksionon në të njëjtën mënyrë si radari, por përdor dritën ultravjollcë dhe lazer.
“Duke përdorur atë gjatësi vale të ndryshme të dritës, ne mund të shohim turbulenca të padukshme të ajrit përpara”, tha ai.
A do të përkeqësohet problemi i turbulencave?
“Kjo sigurisht që varet nga emetimet tona”, tha Williams. “Çdo një gradë Celsius shtesë e ngrohjes nënkupton një sasi shtesë turbulence”, theksoi ai.
“Në atë masë është në kontrollin tonë … [sepse] ne mund të kontrollojmë ngrohjen nga emetimet tona. Por, ju e dini, unë mendoj… nëse nuk bëjmë diçka drastike, do të ketë më shumë turbulenca në dekadat e ardhshme.”
“Unë nuk po them që do të bëhet aq keq sa avionët do të fillojnë të bien nga qielli ose ne do të duhet të ndalojmë fluturimet në pjesë të caktuara të botës”, tha ai.
Turbulencat e forta, shtoi ai, janë “mjaft të rralla – vetëm 0.1% e atmosferës në 40,000 këmbë ka turbulenca të forta në të, kështu që nëse jeni në aeroplan, ka shumë pak gjasa që avioni juaj të godasë atë 0.1%.
“Megjithatë, duke pasur parasysh numrin e avionëve në qiell, njëri prej tyre do ta bëjë. Por edhe nëse turbulencat do të trefishoheshin, sërish do të ishte vetëm 0.3% e atmosferës.”
Top Channel